SheSuit Nederland BV

SheSuit

SheSuit - Personal Couture



Iedere vrouw verdient een topverschijning!


Kleding maken de topvrouw.


Een relatief kleine groep ambitieuze vrouwen zit in de top van de (zaken)wereld. Deze vrouwen weten als geen ander hoe belangrijk het is dat kleding een verpersoonlijking is van jezelf. Wat betekent kledingkeuze en Tailor Made voor hen?



SheSuit maakt Personal Couture: unieke op maat gemaakte kleding voor de vrouw die zich wil onderscheiden.
De couturestukken worden met zorg en precisie handgemaakt in ons eigen atelier door ervaren Meester Coupeurs.







www.shesuit.com







__________________________





woensdag 22 juni 2016

Interview met Meiny Prins - algemeen directeur Priva


Meiny is algemeen directeur Priva, een bedrijf dat klimaatsystemen ontwikkelt voor een duurzame energiehuishouding, voor leef- en werkomgeving. Daarnaast is Meiny Zakenvrouw van het Jaar 2009. Ze geeft veel lezingen en is sparringpartner van bewindslieden op het gebied van duurzaamheid, innovatie en internationalisering. 

“Met Priva willen we samen met onze internationale partners een serieuze bijdrage leveren aan wereldwijde oplossingen voor voedsel, water en energie om zo een betere leef – en werkomgeving te creëren.

Ik werk 70 uur in de week en heb geen tijd en zin om ook nog eens te shoppen. Van werken krijg ik energie, van winkelen niet. Bovendien ben ik lang en zijn bij de normale confectiematen de mouwen  altijd te kort, de jasjes te klein, om over broeklengtes nog maar niet te spreken.

Om mijn boodschap over te brengen sta ik regelmatig op een podium. Dan wil ik niet te chique en te afstandelijk overkomen, maar juist toegankelijk en toch ook verzorgd.

Bij mijn internationale reizen hou ik rekening met de cultuur en gewoontes van het land. Voor de zekerheid draag ik dan, met name op een podium, mijn “lange-billen-jasjes”. Die kunnen wereldwijd overal en dan ben ik netjes en op de juiste plekken bedekt.

Het is heerlijk als je je geen zorgen hoeft te maken over je kleding. Kleding die gewoon goed zit, waardoor ik mij kan concentreren op mijn werk en het overbrengen van mijn boodschap.”

Mijn tips voor vrouwen die veel (gaan) reizen: 

  • Zorg dat alles in je handbagage koffer past, ook al ga je meerdere dagen weg, dat scheelt je ontzettend veel tijd met inchecken en wachten op je koffer.
  • Mijn standaarduitrusting voor het reizen is een nette broek en een spijkerbroek, meerdere tops, twee jasjes, een paar nette en een paar comfortabele schoenen, waarbij je alles kunt combineren zodat je afwisselend netjes en ook casual over kunt komen. 
  • Trek de kleding die het warmst is aan in het vliegtuig (scheelt weer pakken) uiteraard met de comfortabele schoenen.
  • Enneh… alle dure crèmes en lotions gewoon overgieten in van die handige miniflesjes die je bij de drogist kan kopen.

Kleding op maat laten maken

“De eerste keer kleding op maat laten maken vond ik wel verrassend. Angélique vertelde me dat we voor de keuze van het ontwerp beginnen met de kraag of halslijn. Nu begrijp ik waarom. De juiste kraag doet ontzettend veel voor je gezicht. 

Stoffen uitzoeken vind ik geweldig, ik hou van kleuren en ontwerpen is eigenlijk mijn “oude vak”. Ik ben op de academie voor beeldende kunsten opgeleid tot grafisch ontwerper. Daarom vind ik het ook ontzettend leuk dat ik in een CAD-systeem* bij SheSuit zit.” 

*CAD is de afkorting van computer-aided design, en betekent "met behulp van de computer tekenen en/of ontwerpen". CAD wordt toegepast in diverse vakgebieden, waaronder de architectuur, bouwkunde, civiele techniek, elektronica en patroontekenen. SheSuit heeft een eigen patroontekensysteem ontwikkeld in CAD om per klant unieke ontwerpen te maken.

“Kleding op maat laten maken is een investering die je zeker terug gaat verdienen. De materialen zijn van goede kwaliteit, de kleding gaat jarenlang mee. Iets dat goed past, slijt minder snel. Je voelt je goed, je voelt je zelfverzekerd, dus gun het jezelf om dit te doen.” 

Besteed tijd aan dingen waar je zelf energie van krijgt

“Het maakt niet uit wat je doel is, wat je bezig houdt of hoe lang je ergens mee bezig bent, maar besteed vooral tijd aan dingen waar je zelf energie van krijgt. En gun het jezelf vooral om andere dingen, waar je geen energie van krijgt, op een andere manier te organiseren. Dat geeft jou meer potentie om te groeien. Vrouwen zijn nog wel eens geneigd dingen met tegenzin te doen en dan te mopperen op degene die het eigenlijk had moeten doen. Niet doen! Beperk jezelf niet. Geef de energie aan de waardevolle potentie die in je zit!”




Geen opmerkingen:

Een reactie posten