SheSuit Nederland BV

SheSuit

SheSuit - Personal Couture



Iedere vrouw verdient een topverschijning!


Kleding maken de topvrouw.


Een relatief kleine groep ambitieuze vrouwen zit in de top van de (zaken)wereld. Deze vrouwen weten als geen ander hoe belangrijk het is dat kleding een verpersoonlijking is van jezelf. Wat betekent kledingkeuze en Tailor Made voor hen?



SheSuit maakt Personal Couture: unieke op maat gemaakte kleding voor de vrouw die zich wil onderscheiden.
De couturestukken worden met zorg en precisie handgemaakt in ons eigen atelier door ervaren Meester Coupeurs.







www.shesuit.com







__________________________





dinsdag 11 oktober 2016

Interview met Maria van der Heijden - directeur-bestuurder van MVO Nederland. Lid van de Raad van Commissarissen van CONO Kaasmakers en de Rabobank.



Maria van der Heijden is sinds 1 juli 2016 directeur – bestuurder van MVO Nederland. Daarnaast is ze lid van de Raad van Commissarissen van CONO Kaasmakers en de Rabobank. Verder is ze een echte ondernemer. In 2007 heeft Maria Women on Wings opgericht, een stichting die inmiddels meer dan 200.000 banen heeft gecreëerd voor vrouwen in de agrarische sector in India. Maria is zelf parttime boerin. 

Boerin die prikkelt

“Als ik vroeger de vraag kreeg “wat wil je worden”, dan zei ik altijd boerin. Ik woon op een boerderij maar daar ben ik nu niet dagelijks actief mee bezig. Af en toe loop ik op het land en geniet ervan om in de natuur te zijn. Naast mijn drukke baan, vind ik dit heerlijk.

Ik droom van een wereld waarin iedereen gelukkig kan zijn. Dat heeft een immateriële kant: geen geweld. En verder eten, werk en inkomen voor iedereen. Daar zet ik me voor in.

Nu doe ik dat door middel van MVO Nederland. Mijn doel is om deze organisatie naar de volgende fase te brengen. Een voorbeeld om dat te realiseren is om meer ondernemers te prikkelen om eigen verantwoordelijkheid te nemen om maatschappelijk verantwoord ondernemen zelf in te vullen en daar een bijdrage aan leveren. Ook vind ik het belangrijk dat partners, zoals brancheverenigingen, provincies en gemeenten een verschil maken en mensen stimuleren om met duurzaamheid bezig te zijn.

In dat verband vind ik het belangrijk dat kleding op een verantwoorde wijze wordt gemaakt. Dat er iets in zit waarbij anderen gerespecteerd zijn, betaald worden en er geen kinderarbeid aan te pas is gekomen. Het is vervelend dat we daar nog geen goed inzicht in hebben. Het is enorm belangrijk dat de keten inzichtelijk wordt.

Wat dat betreft vind ik het fantastisch dat er ook productie in Nederland plaatsvind, dat kleding hier in een naaiatelier wordt gemaakt en dat het ambacht weer in ere wordt hersteld. Ik denk dat we daar meer naar zouden moeten kijken. Wat kunnen we lokaal produceren. Het is goed voor de economie en het is totaal niet nodig dat we allerhande producten maar over de hele wereld blijven verschepen. Ook met Women on Wings heb ik me altijd gericht op de lokale economie en de lokale productie. Dat is veel eenvoudiger en levert voor iedereen meer op. Het is erg belangrijk dat er een verhaal achter zit. Dat iedereen weet waar iets vandaan komt.

Kies kleur 

Om je doel te bereiken speelt kledingkeuze zeker een rol. Dat doe je vooral voor jezelf, je goed voelen en kleding dragen die versterkt wie je bent. Voor mij betekent dat kiezen voor kleur. Ik hou ervan om kleuren te dragen. Imago is toch een eerste indruk van je innerlijk, wie je bent, dat versterkt wordt door je performance. Authenticiteit vind ik daarin belangrijk. Blijf bij jezelf. Er zijn mensen die alleen of veel zwart dragen en dat komt niet altijd goed over. De inhoud van het verhaal strookt dan niet met de verpakking en dat leidt af.

Ik ben ervan overtuigd dat er langzamerhand verandering komt en dat er meer vrouwen aan de top komen. Maar het gaat wel erg langzaam. Vrouwen zouden zelf ook wat meer mogen opstaan.

Mannen doen vaak zoveel makkelijker over heel veel dingen. Wij vrouwen zijn enorm kritisch naar onszelf. Denk eens vaker “Ik kan dat gewoon!” Ik spreek mezelf ook wel eens toe hoor. Benoem dingen en toon af en toe kwetsbaarheid, dat is niet erg. Zoek vooral ook de verbinding met andere vrouwen. Sommige vrouwen gaan mannengedrag vertonen, dat is niet nodig.

Het is nu wel tijd om te scoren. Vroeger was je wellicht een excuustruus, maar dat is niet meer van deze tijd. Of er een quotum moet komen om meer dan 30% vrouwen aan de top te krijgen vind ik lastig. Ik zie wel dat het verdomd langzaam gaat.

Laten we in ieder geval wel ambitieuze doelen stellen, want dan komen mensen in beweging. Ofwel, stel je doelen groot, dan mis je ze niet.

Mijn tips:

  1. Stel je doelen 
  2. Focus - maak voor jezelf scherp wat je wilt
  3. Wees jezelf, authentiek, je hebt allemaal een verhaal
En zijn bovenstaande punten voor jezelf niet helder, ga er dan naar op zoek. Iedereen die met passie werkt, zal zich namelijk onderscheiden.

"Leef je droom!" 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten