SheSuit Nederland BV

SheSuit

SheSuit - Personal Couture



Iedere vrouw verdient een topverschijning!


Kleding maken de topvrouw.


Een relatief kleine groep ambitieuze vrouwen zit in de top van de (zaken)wereld. Deze vrouwen weten als geen ander hoe belangrijk het is dat kleding een verpersoonlijking is van jezelf. Wat betekent kledingkeuze en Tailor Made voor hen?



SheSuit maakt Personal Couture: unieke op maat gemaakte kleding voor de vrouw die zich wil onderscheiden.
De couturestukken worden met zorg en precisie handgemaakt in ons eigen atelier door ervaren Meester Coupeurs.







www.shesuit.com







__________________________





woensdag 22 juni 2016

Interview met Annelies van Susante - Strategisch Communicatieadviseur bij woningcorporatie Ymere

Annelies is een gepassioneerde vrouw met een opvallende carrière. Sinds kort is ze strategisch communicatieadviseur bij woningcorporatie Ymere. Daarvoor  was ze meer dan tien jaar werkzaam bij de Koninklijke Luchtmacht en is ze zelfs drie keer uitgezonden; twee keer naar Afghanistan, een keer naar Bosnië. Ze heeft daarvoor verschillende onderscheidingen ontvangen.



“Wat kleding betreft is het natuurlijk wel een groot verschil of je bij defensie werkt of in de burgermaatschappij. Bij de Luchtmacht draag je je uniform en hoefde ik nooit na te denken  over wat ik aan zou trekken. Nu is dat een ander verhaal en vind ik het heerlijk om met kleding te laten zien wie ik ben. Ik ben daarin vrij uitgesproken.”

Strategisch communicatieadviseur

“In mijn rol als strategisch communicatieadviseur ben ik verantwoordelijk voor de communicatie met de stakeholders van Ymere. Dit betekent dat ik met name ons regionaal management ondersteun in hun contacten met burgemeesters en wethouders, gemeenteambtenaren en iedereen in de regionale en landelijke politiek die met wonen te maken heeft. Dit doe ik door hen, gevraagd en ongevraagd, te voorzien van informatie en strategisch communicatieadvies. Ook sta ik de pers te woord over issues die binnen mijn portefeuille spelen.

Mijn drive is om vanuit mijn persoonlijke kracht en kwaliteiten bij te dragen aan de doelstelling van Ymere: het zorgen voor goede en betaalbare woningen voor mensen met een bescheiden inkomen. Daar geloof ik in, daar wil ik mij voor inzetten. En dat niet met alleen maar mooie praatjes, maar door er binnen de organisatie voor te zorgen dat we duidelijk en oprecht doen wat we zeggen en duidelijk en oprecht zeggen wat we doen.

Onze huurders moeten weten dat we naar hen luisteren en dat we hen ondersteunen. En ja, dat is de afgelopen jaren bij verschillende coöperaties wel eens anders geweest. Het negatieve beeld dat daardoor is ontstaan, is hardnekkig.  Het is mijn passie en mijn uitdaging om dat tij te keren.”

Werken bij  de Luchtmacht

“Daarvoor heb ik 10 jaar bij defensie gewerkt. Aanvankelijk als hoofd staf voorlichting, waarbij ik verantwoordelijk was voor interne en externe communicatie van een vliegbasis, de woordvoering en communicatie met omwonenden, gemeente en overige doelgroepen. Ook ben ik hoofd leiderschapsopleidingen voor het Didactiek Militair Leiderschap en Opleidingen Squadron geweest, adviseur kwaliteitsmanagement en hoofdbureau veiligheidspromotie en educatie.

Twee keer ben ik 4,5 maand als Public Affairs Officer uitgezonden naar Afghanistan en één keer 6 maanden naar Bosnië. Daar was ik trainingscoördinator en verantwoordelijk voor de evaluaties en lessons learned binnen de Capacity Building and Training Division van EUFOR. Tijdens mijn laatste uitzending was ik daarnaast vertrouwenspersoon voor de collega’s binnen mijn detachement.

Dat ik geen militair meer ben, vind ik nog wel eens jammer; ik heb zo ontzettend veel geleerd en mee mogen maken bij de Luchtmacht. Nu sta ik voor heel andere, nieuwe uitdagingen. Wat ik echt het belangrijkste vond bij het vinden van een civiele baan, is dat ik iets bijdraag aan de maatschappij, hoe klein dan ook. Die maatschappelijke relevantie is voor mij belangrijk: het draait niet om geld of een flitsende carrière. Het draait om wat ik toevoeg.”

Militaire kleding versus burgerkleding

“Wat kleding betreft is het natuurlijk een groot verschil of je bij defensie werkt of in de burgermaatschappij.

Bij de luchtmacht heb je drie uniformen en hoef je nooit na te denken wat je aan moet trekken:
  1. Het “groene vlekken pak”, ofwel het camouflagepak voor het dagelijkse werk op de vliegbasis. Het is een praktisch pak, mocht je iets morsen - koffie, smeerolie of wat dan ook - dan zie je er werkelijk niets van. 
  2. Het blauwe uniform, voor de meer formele gelegenheden.
  3. Het dessert pak, een camouflagepak in zandkleur dat je draagt tijdens uitzendingen.
Nu is dat een ander verhaal en vind ik het heerlijk om met kleding te laten zien wie ik ben. Ik ben daarin vrij uitgesproken. 

Graag laat ik zien dat ik een professional ben, en mijn werk serieus neem, maar daarin ook creatief en speels. Dat zie je aan dit blauwe broekpak, waarmee ik duidelijk maak dat ik hard werk en echt, ergens voor sta. Tegelijkertijd is het vrouwelijk en heeft het vrolijke rode accenten waarmee ik aangeef dat ik ook kan relativeren en om mezelf kan lachen. 

Verder vind ik het belangrijk dat mijn kleding duurzaam is en dat het op een verantwoorde wijze is gemaakt. Niet door mensen, kinderen, in lage lonen landen onder slechte omstandigheden. Liever betaal ik meer voor iets waarvan je zeker weet dat dat goed zit en het nog jaren mee gaat. Iets dat op je lijf gemaakt is en bovendien perfect zit. Bovendien is het geweldig leuk om bij SheSuit zelf de kleding mee te ontwerpen.”

Tips
“Het  belangrijkste is dat je durft te doen waar je in gelooft. Denk niet alleen aan je carrière en de beste willen zijn. Je wordt gelukkig als wat je doet ook echt uit je hart komt. Natuurlijk moet je je hoofd erbij houden, maar zorgd dat je trouwe blijft aan jezelf. En ja, accepteer dan ook de eventuele consequenties.

Mijn advies is om vervolgens vanuit je intrinsieke motivatie je eigen stijl te ontwikkelen en je ook zodanig te kleden, want daarmee onderscheidt je jezelf enkun je een werkelijke bijdrage leveren aan een organisatie. De makkelijkste weg is meelopen en meepraten, maar juist het verschil laten zien, maakt je krachtig en overtuigend.

En ook al heb je soms het gevoel dat er niet toe doet wat jij doet, bedenk altijd: 'Een druppel op een gloeiende plaat biedt ook verkoeling .'"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten